Az elmúlt 15 év legnagyobb emelkedését mutatta be az LVMH részvénye a mai napon, miután a tegnap közzétett gyorsjelentése a vártnál erősebb számokat tartogatott. 2023-at így rekorderedményekkel zárta a csoport, és azt Bernard Arnault vezérigazgató-tulajdonos is jelezte, hogy az idei évben akár még erősebb teljesítményre lehet képes az LVMH.
Kitörő emelkedéssel kezdte a péntek reggelt a francia LVMH részvénye, a luxuscsoport tegnapi gyorsjelentése ugyanis meglehetősen kellemes meglepetéseket tartogatott a részvényesek számára, amire már igen régóta várhattak. Ugyan a főbb sorokon első ránézésre alulmúlta a negyedik negyedéves teljesítmény az elemzői várakozásokat, de összeségében így is inkább pozitívan értékelhetőek a látottak. A csoport bevételeinek organikus növekedése ugyanis elérte az évi 10 százalékot, ez gyorsulást jelent az előző negyedéves 9 százalékhoz képest, míg az elemzők előzetesen nem számoltak gyorsulással. A devizahatások 4 százalékkal vetették vissza a csoport bevételeit a negyedév során, így inkább az organikus növekedési számokat érdemes figyelni.
Így összesen 24 milliárd eurós árbevételt ért el a társaság a tavalyi negyedik negyedévben, ezzel pedig 2023-at rekordbevétellel zárta a luxuscég. Míg 2022-ben még csak 79 milliárd eurót tettek ki az eladások, addigra 2023-ban ez a szám 109 milliárdra hízott, ez 37 százalékos növekedést jelentett. Az erős negyedik negyedéves teljesítménynek köszönhetően éves profit terén is felülteljesítette az elemzői konszenzus várakozását az LVMH, így 22,8 milliárdos működési eredményt realizált a társaság.
Érdemes közelebbről is megnézni honnan is származtak az LVMH csoport bevételei szegmensekre bontva:
- Divat- és bőrárucikkek: A társaság fő bevételi forrását különböző ruházati termékek és táskák adják. Ebben a szegmensben 11,3 milliárd eurós forgalmat bonyolított le a cégcsoport, ami 9 százalékos organikus növekedést jelentett az egy évvel ezelőtti eredménnyel összehasonlítva. Hatalmas mértékű növekedésről tehát nem beszélhetünk az elsődleges ágazatban, de az kedvező mindenesetre, hogy az inflációs környezetben is kitartott a lakossági fogyasztás ezen termékek iránt.
- Parfümök és egyéb kozmetikai termékek: Az egyéb kozmetikai termékék körében is stabil maradt a kereslet, így 10 százalékos organikus növekedésre volt képes a szegmens. A cég Christian Dior márkája különösen erősen teljesített, így működési profitját 8 százalékkal javította 2023 egészében a szegmens.
- Kiskereskedelem: A tavalyi évben a legnagyobb mértékű növekedést egyértelműen a kiskereskedelmi üzletág hozta, az egész évet vizsgálva 25 százalékkal növekedtek az összehasonlítható bevételei. Ide olyan luxustermékeket forgalmazó kiskereskedelmi láncok tartoznak, mint a Sephora és a DFS is.
- Órák és ékszerek: A tavalyi évet minden bizonnyal ez az üzletág zárta a leggyengébben. Az inflációs hatás itt már láthatóan erősebben kifejtette hatását, a drágább luxuskiegészítők úgy tűnik nem fogytak igazán. A szegmens bevételei 2 százalékkal estek vissza éves szinten, így az 3 milliárd euró alá csökkent vissza, bár organikus számokat nézve itt is növekedésről beszélhetünk.
- Borok és szeszesitalok: Erős negyedévet zárt a cég szeszesital üzletága is, a Hennessy konyakok és a Dom Perignon pezsgők iránt töretlen maradt a kereslet. A fordulatot a versenytárs Remy Cointreau konyakkészítő cég számai is mutathatják már, a harmadik negyedéves bevételvárakozásokat könnyedén felülteljesítette a cég, nem kis részben a kínai fogyasztásnak köszönhetően.
A drágább termékeket kínáló LVMH eladási számai láthatóan nem estek vissza, nem úgy mint például az egy kategóriával alatta árazott Burberry-nél. A legfelsőbb néhány százalékot érzékelhetően kevésbé érintette az infláció emelkedése, ami az LVMH számára inkább kedvező, erről a témáról több cikk is születetett az utóbbi években. Emellett fontos még beszélni arról is, hogy az 2010-es évek (de ide lehet venni a covid alatti 2020/2021-et is) 0 közeli kamatkörnyezetében kialakult egy igen széles, tőkével rendelkező réteg. Ezen réteg fogyasztása kisebb mértékben függ az infláció alakulásától, hiszen reáljövedelem-csökkentést nem tapasztalnak a magasabb infláció mellett, már amennyiben jövedelmük a reálgazdasághoz köthető befektetésekből származik. Mindez azt jelenti, hogy a luxuscégek számára a következő években is stabil maradhat kereslet. A csoport vezérigazgatója és legnagyobb résztulajdonosa, Bernard Arnault igen optimista maradt 2024-re is, magabiztosan várja a cégvezér, mit hoz az idei év.
Kína
2023-at kifejezetten erősen indították a luxuscégek, az év hátralévő részében viszont tudtak remekelni ezen cégek, ez leginkább a kínai lassulásnak volt köszönhető. Kiemelten fontos kérdés az európai luxusipar szereplői között a kínai fogyasztás mértéke, hiszen az ázsiai ország jelenti az egyik, ha nem a legnagyobb piacát ezen cégeknek. Az LVMH vezetősége jelezte, hogy a kínai turisták fogyasztása az európai Louis Vuitton boltokban már elérte a 2019-ben tapasztalt forgalom 70 százalékát. Azt viszont nem várják a cégnél, hogy a pandémia előtti szinteket elérje a kínai turisták fogyasztása, de kedvező változásokat vélnek felfedezni a folyamatokban.
Technikai kép
Több mint 10 százalékos ugrással reagált a részvény árfolyama a jelentésre, így az már a 750 eurós ellenállást is sikeresen leküzdötte. Az RSI így már túlvettséget jelez, de egy ekkora zöld gyertya után ez elkerülhetetlen, így akár a jelzés ellenére is tovább emelkedhet az árfolyam. A következő cél a 200 napos mozgóátlag áttörése lehet, ezt még tavaly augusztusban törte le az árfolyam. Az LVMH a mai mozgásával egyébként az egész francia tőzsdét magával húzta, a CAC 40 már a történelmi csúcsok közelébe emelkedett. Támaszként korábban a 650 euró körüli szinteket jelölhettük meg, de a mai nappal már a 750 eurós szint is fontos védelmi zóna lehet.
Az LVMH napi grafikonja (2023. 01. 26. 15:15)
A Bloombergen elérhető elemzői ajánlások között korábban is többségében vételi ajánlásokat találhattunk, ez nem változott a most közétett eredmények után sem. Viszont a céláremelések elmaradtak most, sőt, az utóbbi félévben inkább célárcsökkentésekről beszélhettünk már. A konszenzus így 819 eurós célárat határoz meg, ami a mai árfolyamemelkedéssel együtt már csak olyan 6-7 százalékos felértékelődési potenciállal kecsegtet. Mivel egy luxuscég részvényéről beszélhetünk, a magasabb értékeltségi mutatók nem érhetnek meglepetésként. Az LVMH 12 havi előretekintő P/E rátája jelenleg 23,3, ami még így sem nevezhető kifejezetten magas szintnek, és ugyan magasabb a korábbi 20 körüli szinteknél, de a tavalyi csúcsok idején már a 26 feletti értékek sem voltak ritkák.
jogi nyilatkozat
A fenti marketingközleményt a Patria Finance Magyarországi Fióktelepe (a továbbiakban: „K&H Értékpapír”) állította össze. A K&H Értékpapír semmilyen garanciát vagy felelősséget nem vállal arra, hogy a leírt szcenáriók, előrejelzések és kockázatok a piaci várakozásokat tükrözik és valóságban is beigazolódnak. A marketingközleményben szereplő bármilyen előrejelzés pusztán tájékoztató jellegű. A pénzügyi eszközök értéke, ára vagy a belőlük származó jövedelem változhat, illetve az árfolyamváltozások ezeket befolyásolhatják. Ezen változások következtében a pénzügyi eszközökbe történő befektetés értéke csökkenhet. A múltbeli hozamok nem jelentenek garanciát a jövőbeli teljesítményre. A számszerű adatok általánosak, tájékoztató jellegűek, csak a szerző adott időpontban készített összeállítását tükrözik, és későbbi módosítás tárgyát képezhetik. A marketingközleményben szereplő információk a készítők által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, azonban azok pontosságával és teljességével, valamint időbeliségével kapcsolatban a készítők semmilyen felelősséget nem vállalnak.
Amennyiben a marketingközleményben a K&H Értékpapír további marketingközleményein alapuló ajánlások szerepelnek, azok soha nem értelmezhetők a kapcsolódó marketingközleményben foglalt iránymutatások nélkül.
A Patria Finance, a.s.-szel való együttműködés keretében létrejött, több szerzőt feltüntető marketingközlemények esetében az eredeti, cseh nyelvű marketingközlemény szerzője a Patria Finance, a.s. megjelölt munkavállalója, a magyar nyelvű fordítást, illetve a lektorálást pedig a K&H Értékpapír munkavállalója végzi, így az érintett marketingközlemény tartalma lényegében megegyezik az eredeti cseh nyelvű marketingközleménnyel.
A K&H Értékpapír semmilyen módon nem garantálja, hogy a marketingközleményben említett pénzügyi instrumentumok megfelelnek az Ön igényeinek. A K&H Értékpapír a jogszabályoknak megfelelően elvégzi az értékesített termékek célpiaci vizsgálatát. A vizsgálat keretében értékeli a termékek jellemzőit, valamint az ügyfelekről rendelkezésére álló – befektetővédelmi kérdőív kitöltése révén megszerzett - információkat. Weboldalunk látogatói az anyagainkban feltüntetett pénzügyi instrumentumok tekintetében az azokban megjelölt célpiacon kívülre is eshetnek.
A K&H Értékpapír jelen marketingközlemény útján nem nyújt konkrét és személyre szóló befektetési tanácsadást, a benne foglaltak nem minősíthetők pénzügyi eszköz jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó ajánlattételi felhívásnak vagy ajánlatnak, befektetési elemzésnek, pénzügyi elemzésnek, befektetéssel kapcsolatos kutatásnak, pénzügyi, adó- vagy jogi tanácsadásnak, így a marketingközleményben szereplő információkat Ön csak saját felelősségre használhatja fel.
A marketingközleményben említett pénzügyi eszközök, illetve befektetési stratégiák nem alkalmasak minden befektető számára. Az abban szereplő vélemények és ajánlások nem veszik figyelembe az egyes ügyfelek egyéni helyzetét és személyes körülményeit, pénzügyi helyzetét, ismereteit, tapasztalatait, céljait vagy igényeit, valamint nem hivatottak konkrét pénzügyi eszközöket vagy befektetési stratégiákat ajánlani az egyes befektetőknek. A marketingközlemény elsősorban olyan befektetők számára készült, akiktől elvárható, hogy befektetési döntéseiket saját maguk, önállóan hozzák meg és döntsenek a marketingközleménnyel érintett pénzügyi eszközökbe történő befektetés célszerűségéről, figyelembe véve különösen az árat, a lehetséges veszélyeket és kockázatokat, saját befektetési stratégiájukat, valamint saját jogi, adózási és pénzügyi helyzetüket. A marketingközlemény maga nem képezheti a befektetési döntések egyetlen alapját.
A befektetőnek a befektetés alkalmasságának megítélése szempontjából szükséges lehet saját felelősségre szakmai tanácsot kérnie, ideértve az adótanácsadást is, a marketingközleményben nevesített pénzügyi eszközökkel, egyéb befektetési eszközökkel, befektetési stratégiákkal kapcsolatban.
A K&H Értékpapír működését anyavállalata révén a cseh pénzügyi felügyelet, a CNB (Czech National Bank) ellenőrzi, egyes, jogszabályban nevesített tárgykörök esetében pedig az MNB (Magyar Nemzeti Bank) is jogosult hatáskörében eljárni.
Felhívjuk figyelmét, hogy a jogszabályban rögzített szabad felhasználás eseteit kivéve kizárólag a K&H Értékpapír előzetes írásbeli engedélyével lehet a jelen marketingközlemény tartalmát rögzíteni, többszörözni, terjeszteni, mások számára hozzáférhetővé tenni, nyilvánosan előadni, sugárzással nyilvánossághoz közvetíteni vagy átdolgozni.
A jelen marketingközlemény nem a befektetéssel kapcsolatos kutatás függetlenségének előmozdítását célzó jogi követelményeknek megfelelően készült, nem érinti a befektetéssel kapcsolatos kutatás terjesztését megelőző kereskedésre vonatkozó tiltás.
A K&H Értékpapír jelen marketingközleményre is kiterjedő módon megfelelő belső eljárásokat dolgozott ki és működtet az összeférhetetlenségi esetek elkerülése, illetve közzététele érdekében. A jelen marketingközlemény készítésében részt vevő személyekre vonatkozó és a marketingközleménnyel kapcsolatos egyéb lényeges információkat a következő oldalon, a linkre kattintva talál: Anyagaink jellemzői, összeférhetetlenségi szabályok
A 2023. december 31. előtti keltezésű tartalmakat eredetileg a KBC Securities Magyarországi Fióktelepe állította össze, és a KBC Equitas oldalán (www.kbcequitas.hu) voltak elérhetőek.